emunakahat

Aplikasi Nikah Cerai Ruju' Pulau Pinang
Capaian Awam Atas Talian

Khidmat Nasihat

Pengenalan

Khidmat nasihat merupakan salah satu perkhidmatan yang disediakan oleh JHEAIPP di bawah pengurusan Unit Khidmat Nasihat, Bahagian Undangundang Keluarga Islam dan setiap Pejabat Agama Daerah. Tujuan perkhidmatan ini disediakan adalah sebagai inisiatif bagi menangani atau membantu masyarakat berhadapan dengan isu-isu berkaitan hal ehwal rumah tangga / kekeluargaan.

Pemohon yang berhasrat mendapatkan perkhidmatan ini digalakkan untuk membuat temujanji awal dengan menghubungi Pegawai Khidmat Nasihat seperti maklumat berikut:

Pejabat Agama Daerah Telefon
JHEAIPP (Ibu Pejabat)

Lebuh Pantai 10300, Georgetown, Pulau Pinang

No.tel: 04-2637200

E-mel: khidmatnasihat@penang.gov.my

PAD DTL

Pejabat Agama Daerah Timur Laut, Aras 34, KOMTAR, 10000 Pulau Pinang

No.tel: 04-2612979

E-mel: khidmatnasihatdtl@penang.gov.my

PAD DBD

Pejabat Agama Daerah Barat Daya, 11020 Balik Pulau, Pulau Pinang.

No.tel: 04-8668525

E-mel: khidmatnasihatdbd@penang.gov.my

PAD SPS

Pejabat Agama Daerah Seberang Perai Selatan, 14200, Sungai Jawi, Seberang Perai Selatan.

No.tel: 04-5821001

E-mel: khidmatnasihatsps@penang.gov.my

PAD SPT

Pejabat Agama Daerah Seberang Perai Tengah, Jalan Arumuggam Pillai, 14000 Bukit Mertajam, Seberang Perai Tengah.

No.tel: 04-5386451

E-mel: khidmatnasihatspt@penang.gov.my

PAD SPU KB

Pejabat Agama Daerah Seberang Perai Utara, 13200 Kepala Batas, Seberang Perai Utara.

No.tel: 04-5751182

E-mel: khidmatnasihatkb@penang.gov.my

PAD SPU BW

Pejabat Agama Daerah Seberang Perai Utara (Butterworth), D/A Kompleks Darul Hidayah Permatang Tok Gelam 13100 Penaga, Butterworth Seberang Perai Utara

No.tel: 04-3511521

E-mel: khidmatnasihatbtwh@penang.gov.my

 

Persetujuan Termaklum (Informed Consent) Sesi Khidmat Nasihat

Saya dengan ini bersetuju untuk mengikuti sesi khidmat nasihat dan memahami perkara-perkara berikut:

  1. Segala maklumat yang dibincangkan adalah rahsia dan hanya dibincangkan dalam sesi sahaja kecuali akan dipanjangkan kepada pihak yang berkuasa atau berkenaan jika melibatkan ancaman nyawa dan akidah;
  2. Sekiranya kes ini memerlukan rujukan kepada pihak yang lain, persetujuan daripada Pengadu dan/atau Yang Diadu (YDA) perlu diperolehi terlebih dahulu;
  3. Sesi khidmat nasihat akan ditamatkan sekiranya;
    • Pengadu dan/atau YDA telah menfailkan perceraian di Mahkamah Syariah;
    • Pengadu dan/atau YDA telah membuat keputusan untuk menfailkan kes di Mahkamah Syariah;
    • Pengadu dan/atau YDA tidak memberikan maklum balas setelah setahun dari tarikh akhir sesi dijalankan;
    • Pengadu dan/atau YDA tidak hadir sesi setelah tiga (3) kali panggilan temujanji dibuat.

Temujanji

Tuan/Puan boleh mencadangkan tarikh temujanji dan pilihan pejabat. Walau bagaimanapun, tuan/puan akan dihubungi semula oleh Pegawai Khidmat Nasihat yang bertugas untuk pengesahan semula tarikh tersebut. Sila kemukakan maklumat berikut untuk perhatian pegawai bertugas:

MOHON DI SINI

Muat Turun

Makluman